JanuárFebruárMárciusÁprilisMájusJúniusJúliusAugusztusSzeptemberOktóberNovemberDecemberNemzeti ünnepekEgyházi ünnepekJeles napokKiemelt magyar napokVilágnapok, nemzetközi napokEseményekMozgó ünnepekTeljes évTeljes év
  
ma: 2018. november 15.Névnap: Albert, Lipót
    
 
Hónapok
 

Ez az oldal a Magyar Szabadalmi Hivatallal együttműködésben készült.


A sokoldalú tervezőmérnök, konstruktőr, KORBULY JÁNOS (Budapest, 1893. jan. 2. – Budapest, 1976. dec. 20.) a budapesti József Műegyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát. Az első világháborúban a szerb fronton súlyosan megsebesült, felgyógyulása után a Bécs melletti Fischamend repülőgépgyárban szolgált műszaki tisztként.

1919 és 1946 között a csepeli Weiss Manfréd gyár mérnöke – 1939-től műszaki igazgatója - volt. Itt elsősorban a traktor- és autógyártásban ért el kimagasló eredményeket. Irányításával készült el az első hazai kétütemű motor az első Magyarországon gyártott személy- és tehergépkocsikhoz. 1933-tól az összkerék- meghajtású terepjáró gépkocsi és a V4 jelű harckocsi prototípusának tervezését irányította. 1948-tól a Hofher és Schrantz gyár főmérnökeként traktorok, dömperek tervezését vezette; része volt egy bányászati szénfejtő gép kifejlesztésében. 1956-tól a kispesti Vörös Csillag Traktorgyárban irányította az összkerék-meghajtású traktortípusok tervezését. Aktív pályafutásának utolsó éveit a Ganz-MÁVAG Mozdony- és Gépgyár főmérnökeként töltötte; részt vett a motorvonatok motorjainak korszerűsítésében.

gördítősávgördítőgomb
Ünnepcsoportok
Neumann Kht.Color Plus MultimediaIsmertetőImpresszum© CopyrightFőoldal