JanuárFebruárMárciusÁprilisMájusJúniusJúliusAugusztusSzeptemberOktóberNovemberDecemberNemzeti ünnepekEgyházi ünnepekJeles napokKiemelt magyar napokVilágnapok, nemzetközi napokEseményekMozgó ünnepekTeljes évTeljes év
  
ma: 2024. március 28.Névnap: Gedeon, Johanna
    
 
Hónapok
 

Ez az oldal a Magyar Szabadalmi Hivatallal együttműködésben készült.


Hazánk első, külföldre is fuvarozó vállalata, a Hungarocamion 1966. január elsején alakult. A cég járműparkja az alapításkor 270 járműből állt: Mercedes, Saurer, Skoda és Csepel autókból. A Csepelek később kicsinek és gazdaságtalannak bizonyultak, a kísérletek pedig, hogy az elavult erőforrást és erőátviteli egységet Mercedes motorra és váltóra cseréljék, nem jártak sikerrel, így 1969 után a Hungarocamionnál már nem alkalmaztak Csepeleket a fuvarozásban.

Előzmények és kronológia: 1948 – A VOLÁN állami fuvarozási vállalat megalapítása. 1966 – Megalakult a Hungarocamion, Magyarország egyetlen, állami tulajdonban lévő, nemzetközi közúti fuvarozást végző cége; 1994 – Privatizálják a Volán Tefu Rt.-t.;

2002 – A Volán Tefu Rt. megvásárolja a Hungarocamion Rt.-t, a Hungarocamion részvényeinek 92%-ának felvásárlásával, így létrejött Magyarország legnagyobb logisztikai szolgáltató cége.

2003 – A Volán Tefu felveszi a magántulajdonos nevét;

A Hungarocamion Rt. története napjainkban ért véget:

2006 – A Hungarocamion Rt. neve is a magántulajdonosi cégnévre változott, ezzel 40 év után eltűnik a piacról egy újabb, Magyarországon széles körben ismert név.

A Magyar Szabadalmi Hivatal adatbázisában szereplő Hungarocamion védjegyek (lajstromszám, cím):

152299 Hungarocamion Nemzetközi Autóközlekedési Rt. 

151698 ZOLL Agent HUNGARIA

130368 CAMI  

127901 Hungarocamion – 126103 Hungarocamion

Szabó Attila: Az Iráni-Magyar Közlekedési Társaság (1975–1979)
(részlet)

 

A Hungarocamion Vállalat (HC) szerteágazó fuvarozási tevékenysége a Magyarországon egzotikusabbnak ítélt országokra is kiterjedt (pl. a közel-keleti régióra). A nemzetközi szállítmányozásban a külföldön létesített tranzitállomásoknak – műszaki szerviz, személyzetellátás, vámoltatás és egyéb logisztikai feladatok ellátása miatt – mindig is meghatározó jelentősége volt. Mindez történhet államközi vagy vállalatok közötti együttműködések kiépítésével, de kiépülhet leányvállalatok alapításával is. A HC, közvetlenül megalakulása után (1966-tól) már létesített Olaszországgal közös vegyesvállalatokat (Peklar, Eurocar), majd ezt a tevékenységet folytatta a Közel-Keleten (Golf Europa).

A Hungarocamion Rt./Waberer's Holding ZRt. honlapja
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete honlapja
Autóközlekedés
(online folyóirat)
Történet
Az Oracle Financials a Hungarocamion vezetőfülkéjében
(cikk)
Mallász Judit: Űrkapcsolat a közutakon...
(cikk)
Regionálisan is építkezik a Hungarocamion
(cikk)
Szem előtt minden percben
(cikk)
Hollósvölgyi Iván: Kamionelhúzás foggal
(vers)
gördítősávgördítőgomb
Ünnepcsoportok
Neumann Kht.Color Plus MultimediaIsmertetőImpresszum© CopyrightFőoldal