JanuárFebruárMárciusÁprilisMájusJúniusJúliusAugusztusSzeptemberOktóberNovemberDecemberNemzeti ünnepekEgyházi ünnepekJeles napokKiemelt magyar napokVilágnapok, nemzetközi napokEseményekMozgó ünnepekTeljes évTeljes év
  
ma: 2024. április 20.Névnap: Tivadar, Odett
    
 
Hónapok
 

Ez az oldal a Magyar Szabadalmi Hivatallal együttműködésben készült.


A balparti körvasút 7 km hosszban valósult meg, a Rákos-rendező pályaudvar és Rákospalota közötti összeköttetést megteremtő szárny a MÁV kezelésébe került. A jobbparti szárny szeptember elsejére készült el, 6 km hosszban. A két vasúti szakasz összekapcsolására az újpesti összekötő vasúti híd megépítésével került sor, amelyre a kereskedelmi miniszter 1894. év elején adott ki engedélyt. A már meglévő Esztergom–Almásfüzitõ vasútvonal így Budapesttel összekapcsolódott, és a Budapest–Angyalföld–Óbuda csatlakozó vonalrész is megépült a Duna feletti híddal együtt. Az Óbuda–Kenyérmező közötti 40 km-es szakaszt 1895. év végén, az Óbuda-Angyalföld közötti 4 km-es szakaszt a híddal együtt 1896. év végén adták át.

Az újpest vasúti híd forgalma rendkívül gyorsan növekedett, annak ellenére, hogy ez nem volt elsőrendű vasúti fővonal. A balparti és a jobb-parti körvasút közötti összeköttetéssel számos angyalföldi üzem, amelyek az újpesti országút mentén helyezkedtek el, bekerült a vasúti vérkeringésbe.

Lukács Béla: Budapest ipara és kereskedelme
(részlet)

 

Az ország különböző vidékeire elvezető vasúti vonalak sugarasan ágaznak ki a fővárosból. Mindezen vonalakat a balparti körvasút s a jobbparti körvasút köti össze egymással és a Budapestet körülvevő ipartelepekkel, valamennyit pedig a rendszeres egészet alkotó vasúti hálózattal. Budapest legrégibb vasútja, a forgalmi szempontból annyira fontos marchegg–bécsi és verciorovai vonalak immár szintén a magyar állam birtokába kerültek s az összes államvasúti vonalakon az olcsó személyszállítási díjak hatványozott forgalmat teremtettek Budapest közeli vidékével, valamint az ország legtávolabbi városaival és a külfölddel is. Ha Budapest már az előtt is Mekkája volt a magyarnak: a vasúti személyszállítási díjak leszállítása és a zóna-rendszernek 1889. augusztus hó 1-én történt emlékezetes behozatala óta még inkább azzá lett.

 

gördítősávgördítőgomb
Ünnepcsoportok
Neumann Kht.Color Plus MultimediaIsmertetőImpresszum© CopyrightFőoldal